IX kadencja Rady Gminy Chmielnik
2024-2029
ZIOBRO Adam Jan - Przewodniczący Rady Gminy Chmielnik
SROKA Ewa Renata - Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Chmielnik
SZYDEŁKO Anna Elżbieta - Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Chmielnik
DUBAJ-KACZOR Zdzisława - Radna Gminy Chmielnik
JAMRÓZ Sławomir Paweł - Radny Gminy Chmielnik
KAWALEC Andrzej Adam - Radny Gminy Chmielnik
KUCAJ Jan Piotr - Radny Gminy Chmielnik
KWOKA Krzysztof - Radny Gminy Chmielnik
NAZIMEK Felicjan - Radny Gminy Chmielnik
PIEŃCZAK Halina Krystyna - Radna Gminy Chmielnik
SIWIEC Jan - Radny Gminy Chmielnik
STANISZ Monika Teresa - Radna Gminy Chmielnik
SZCZEPAŃSKI Mateusz Rafał - Radny Gminy Chmielnik
TROJNIAR Tomasz Bogusław - Radny Gminy Chmielnik
WILIŃSKI Grzegorz Daniel - Radny Gminy Chmielnik
Komisja rewizyjna Rady Gminy Chmielnik:
- DUBAJ-KACZOR ZDZISŁAWA - przewodnicząca
- NAZIMEK FELICJAN
- PIEŃCZAK HALINA
- SZCZEPAŃSKI MATEUSZ
- TROJNIAR TOMASZ
Komisja skarg, wniosków i petycji Rady Gminy Chmielnik:
- SIWIEC JAN - przewodniczący
- JAMRÓZ SŁAWOMIR
- KAWALEC ANDRZEJ
- KWOKA KRZYSZTOF
- WILIŃSKI GRZEGORZ
Komisja mandatowo-regulaminowej Rady Gminy Chmielnik:
- KUCAJ JAN - przewodniczący
- SROKA EWA
- STANISZ MONIKA
- SZYDEŁKO ANNA
- ZIOBRO ADAM
Przewodniczący Rady Gminy Chmielnik
Adam Ziobro
przyjmuje mieszkańców w sprawach skarg i wniosków
w każdy poniedziałek w godzinach 8.00 - 10.00
w budynku Urzędu Gminy pokój nr 39 II piętro
Telefon 17 230 40 68
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
Polityka Cookies
Strona Urzędu Gminy Chmielnik wykorzystuje pliki cookies celem zapewnienia świadczenia usług na najwyższym poziomie. Używamy tej technologii aby móc dostosować nasz serwis do indywidualnych potrzeb użytkowników. Możecie Państwo w każdej chwili zmienić ustawienia przechowywania i uzyskania dostępu do cookies w ustawieniach Państwa przeglądarki internetowej. Więcej informacji poniżej:
Czym są pliki cookies?
"Cookies" (Ciasteczka) są to pojedyncze, małe pliki tekstowe zapisywane na Państwa komputerze. Zawierają one bardzo krótkie informacje tekstowe pozwalające na odczytanie zawartych w nich informacji przez stronę, która je utworzyła. Pliki cookies nie mogą gromadzić żadnych Państwa danych, jeśli te dane nie zostaną wpisane przez daną stronę internetową. Przy wysyłaniu cookies nie jest naruszana Państwa prywatność.
Jakich plików "cookies" używamy?
W serwisie BIP używane są dwa rodzaje plików "cookie": pliki sesyjne, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia przez niego strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej, pliki stałe, które pozostają na urządzeniu użytkownika przez określony czas albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Jak włączyć/wyłączyć obsługę cookies (ciasteczek)?
Przeglądarki internetowe pozwalają użytkownikom kontrolować cookies pod kątem ich gromadzenia i usuwania. Większość przeglądarek jest domyślnie ustawionych na automatyczne przyjmowanie ciasteczek. Użytkownicy mogą jednak samodzielnie określać warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do danych zapisanych w plikach cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej. Więcej informacji na temat zmiany ustawień w przeglądarki można znaleźć w pomocy do przeglądarki lub/i na stronie internetowej producenta przeglądarki.
- Autor: admin
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej chmielnik.pl
Urząd Gminy Chmielnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy w Chmielniku.
- Data publikacji strony internetowej: 2023-05-08.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-05-15.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Informacja o przeprowadzone analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności -
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-05-08.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-29.
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Bawor,
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Chmielnik
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Parking jest bezpłatny.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
Urząd Gminy Chmielnik
36-016 Chmielnik 50
tel. 17 22 96 606
woj. podkarpackie, powiat rzeszowski
fax. 17 22 96 600
email:
czynny codziennie
od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7:15 do 15:15
Zgłaszanie awarii sieci wodno-kanalizacyjnej:
- Referat Gospodarki Komunalnej - sprawy wod.-kan. – 17 230 40 59 (w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 7:15 do godz. 15:15)
- Oczyszczalnia - 17 230 40 56
- Telefon kontaktowy - 781 311 222 (po godz. pracy Urzędu Gminy - od godz. 15:15 do godz. 7:15 oraz w weekendy)
Wójt Gminy Chmielnik
mgr inż. Krzysztof Grad
przyjmuje interesantów
w sprawach skarg i wniosków
w każdy poniedziałek
w godzinach od 9.00 do 14.00.
Przewodniczący Rady Gminy Chmielnik
Adam Ziobro
przyjmuje mieszkańców w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek
w godzinach 8.00 - 10.00 w budynku Urzędu Gminy pokój nr 39 II piętro
Telefon 17/ 230 40 68
Nr konta:
Bank Spółdzielczy w Tyczynie Oddział w Chmielniku
65 9164 1018 2002 2000 0941 0001
Dane do faktury:
Gmina Chmielnik
36-016 Chmielnik 50
NIP: 8133301503
Adres skrytki ePUAP:
/s996rvp8do/skrytka
Wykaz telefonów i adresów e-mail
Stanowisko |
Telefon |
|
Wójt - Krzysztof Grad |
172304040, 172292601 |
|
Sekretarz - Magdalena Wdowik-Reczek |
172304041 |
|
Skarbnik - Beata Bazan |
172304044 |
|
Sekretariat - Barbara Szajnar |
172304042, 172296606 |
|
Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja ludności - Agata Bolanowska |
172304045, 172296601 |
|
Z-ca K-ka USC, sprawy gospodarki mieniem, prawa wodnego oraz kultury - Agnieszka Czarnota |
172304046, 172296605 |
|
Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej, geodezji i kartografii i ochrony p.pożarowej - Piotr Jasiński |
172304046, 172296605 |
|
Stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych - Artur Dziaduła |
172296605 |
|
Księgowość - Mariola Murias |
172304047 |
|
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
(wycinka drzew, deklaracje na śmieci, azbest, opieka nad zwierzętami) - Lidia Urbaś, Andżelika Marciniec |
172304048 |
|
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy, działalności gospodarczej, sportu i zdrowia - Adam Tereszkiewicz |
172304049 |
|
Informatyk - Paweł Bawor |
172304050 |
|
Promocja, zamówienia publiczne (podprogowe), projekty parasolowe, archiwum zakładowe - Monika Chuchla |
172304052 |
|
Inwestycje - Andrzej Ostrowski |
172304065 |
|
Rozwój Lokalny, zamówienia publiczne - Marek Czarnota |
172304053, 172296609 |
|
Kasa - Małgorzata Skoczylas |
172304054 |
|
Podatki - Barbara Kędzior-Olesiejuk |
172304055, 172296604 |
|
Egzekucja należności podatkowych - Magdalena Jaworska |
172304055, 172296604 |
|
Podatek akcyzowy, faktury VAT - Iwona Kisała |
172304055, 172296604 |
|
Referat Gospodarki Komunalnej - sprawy wod.-kan. - Barbara Sebzda-Kwoka |
172304059 |
|
Referat Gospodarki Komunalnej - drogi gminne - Przemysław Kusz |
172304059, 781311222 |
|
Oczyszczalnia ścieków |
172304056 |
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
Gmina Chmielnik jest położona w bezpośrednim sąsiedztwie miasta Rzeszowa - stolicy województwa podkarpackiego. To 52,9 km2 malowniczego, pagórkowatego terenu, obejmującego pięć miejscowości: Chmielnik, Wola Rafałowska, Błędowa Tyczyńska, Zabratówka i Borówki. Jak pokazują dane statystyczne z roku na rok przybywa nam mieszkańców. Jeszcze na koniec 2010 roku Gmina Chmielnik liczyła 6571 mieszkańców, zaś obecnie na koniec 2022 roku - 6931 mieszkańców. Spośród ogólnej liczby mieszkańców: 3452 stanowią mężczyźni, a 3479 kobiety.
Dobra infrastruktura techniczna i drogowa, wielofunkcyjne boiska sportowe dające wiele sportowych możliwości, zróżnicowany krajobraz pokryty wieloma kompleksami leśnymi i stawami śródleśnymi, sprawia, że dobrze się tutaj mieszka i aktywnie spędza wolny czas.
Gmina Chmielnik to także zabytki sakralne, dostępność do produktów ekologicznych, imprez integracyjnych i kultywowanie miejscowych tradycji.
Poniższe zestawienie przedstawia powierzchnię i liczbę ludności poszczególnych sołectw Gminy Chmielnik.
Sołectwo |
Powierzchnia sołectwa |
Liczba ludności |
Chmielnik |
21,93 km2 |
3856 |
Błędowa Tyczyńska |
9,77 km2 |
976 |
Borówki |
3,21 km2 |
326 |
Wola Rafałowska |
8,97 km2 |
1034 |
Zabratówka |
9,02 km2 |
739 |
Razem: |
52,90 km2 |
6931 |
Poniżej demografia mieszkańców Gminy Chmielnik w podziale na poszczególne grupy wiekowe.
Wiek |
Liczba |
|
Kobiety |
Mężczyźni |
|
0-2 |
105 |
108 |
3 |
43 |
41 |
4-5 |
78 |
92 |
6 |
38 |
38 |
7 |
43 |
47 |
8-12 |
201 |
208 |
13-15 |
147 |
129 |
16-17 |
71 |
88 |
18 |
31 |
36 |
19-20 |
68 |
78 |
21-40 |
977 |
1009 |
41-60 |
896 |
938 |
61-64 |
183 |
227 |
65-70 |
173 |
154 |
71-81 |
233 |
188 |
>81 |
175 |
88 |
Stan na 31 grudnia 2022 r.
Urząd Gminy w Chmielniku
36-016 Chmielnik 50
tel. 17 22 96 606
fax 17 22 96 600
Strona urzędu: chmielnik.pl
Biuletyn Informacji Publicznej: bip.chmielnik.pl
e-mail:
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
PARTER | ||||
Pokój | Stanowisko | Imię i Nazwisko | Telefon | Adres poczty elektronicznej |
5 | Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami | Lidia Urbaś | 172304048 | |
5 | Samodzielny Referent ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami | Andżelika Marciniec | 172304048 | |
7 | Kasa czynna w godz. 7:30 - 11:30 | Małgorzata Skoczylas | 172304054 | |
9 | Kancelaria Ogólna Urzędu Gminy | Barbara Szajnar | 172304042 | |
PIĘTRO PIERWSZE | ||||
Pokój | Stanowisko | Imię i Nazwisko | Telefon | Adres poczty elektronicznej |
19 | Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencja ludności | Agata Bolanowska | 172304045 | |
19 | Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencja ludności | Natalia Jasińska-Oczoś | 172304045 | |
20 | Referat Gospodarki Komunalnej - drogi gminne | Przemysław Kusz | 172304059 | |
20 | Referat Gospodarki Komunalnej - sprawy wod.-kan | Barbara Sebzda-Kwoka | 172304059 | |
21 | Podatki | Barbara Kędzior-Olesiejuk | 172304055 | |
21 | Egzekucja należności podatkowych | Magdalena Jaworska | 172304055 | |
22 | Kasa | Małgorzata Skoczylas | 172304054 | |
23 | Rozwój Lokalny, zamówienia publiczne | Marek Czarnota | 172304053 | |
23 | Promocja, zamówienia publiczne (podprogowe), projekty parasolowe, archiwum zakładowe | Monika Chuchla | 172304053 | |
24 | Inwestycje | Andrzej Ostrowski | 172304065 | |
PIĘTRO DRUGIE | ||||
Pokój | Stanowisko | Imię i Nazwisko | Telefon | Adres poczty elektronicznej |
31 | Sekretarz | Magdalena Wdowik-Reczek | 172304041 | |
32 | Sekretariat | Natalia Jasińska-Oczoś | 172304052 | |
33 | Wójt | Krzysztof Grad | 172304040 | |
34 | Z-ca K-ka USC, sprawy gospodarki mieniem, prawa wodnego oraz kultury | Agnieszka Czarnota | 172304046 | |
34 | Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej, geodezji i kartografii i ochrony p.pożarowej | Piotr Jasiński | 172304046 | |
35 | Skarbnik | Beata Bazan | 172304044 | |
36 | Księgowość | Mariola Murias | 172304047 | |
36 | Księgowość | Małgorzata Jamróz | 172304047 | |
37 | Księgowość | Teresa Szpunar | 172304043 | |
37 | Podatek akcyzowy, faktury VAT | Iwona Kisała | 172304043 | |
38 | Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy, działalności gospodarczej, sportu i zdrowia | Adam Tereszkiewicz | 172304049 | |
39 | Stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych | Adam Dziaduła | 172296605 | |
40 | Informatyk, Inspektor Danych Osobowych, Punkt Potwierdzający Profil Zaufany | Paweł Bawor | 172304050 |
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna
Wójt Gminy Chmielnik: mgr inż. Krzysztof Grad
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1) reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
2) prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkich pracowników Urzędu,
6) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji zadań,
7) koordynowanie działalności stanowisk pracy w Urzędzie oraz
organizowanie ich współpracy,
8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
10) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
11) upoważnianie swojego Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika, Kierownika USC lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
12) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
13) uczestniczenie w pracach związków i porozumień komunalnych, o ile Rada Gminy nie wyznaczy innego przedstawiciela,
14) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy,
15) wydawanie zarządzeń,
16) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz Uchwały Rady.
Zastępca Wójta: mgr Magdalena Wdowik-Reczek
Zastępca Wójta wykonuje zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
Do zakresu obowiązków Zastępcy Wójta należy:
1) Podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub w razie wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
2) Koordynowanie i nadzorowanie zadań z zakresu oświaty.
Sekretarz Gminy: mgr Magdalena Wdowik-Reczek
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2) zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
3) opracowywanie zakresów czynności na poszczególne stanowiska pracy,
4) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
5) nadzór na przygotowywaniem projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
6) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
7) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
8) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
9) prowadzenie kontroli wewnętrznej,
10) prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń,
11) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
12) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
13) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków,
14) nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków,
15) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
16) współpraca z Rejonowym Urzędem Pracy w sprawie zatrudnienia bezrobotnych, stażystów,
17) organizacja i koordynacja praktyk studentów i uczniów,
18) przygotowywanie i ewidencja upoważnień i pełnomocnictw,
19) prowadzenie zbioru przepisów gminnych ,
20) potwierdzanie własnoręczności podpisów,
21) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
Skarbnik Gminy: mgr Beata Bazan
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
5) nadzór i kontrola nad działalnością finansową gminy, podległych gminie jednostek organizacyjnych w tym kontrola obsługi finansowej,
6) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
7) współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
8) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
9) nadzorowanie całokształtu prac właściwego naliczania i poboru podatków oraz opłat, prawidłowej rachunkowości i ewidencji majątku,
10) dokonywanie kontroli finansowej oraz przygotowywanie i organizacja obiegu dokumentów finansowych,
11) realizacja zadań z układu wykonawczego budżetu,
12) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
- Autor: admin
- Kategoria: Statyczna